Как да пия повече вода?

Как да пия повече вода?

Всички са съгласни, че водата е важна, нали? Но ето няколко съвета как да я направим част от ежедневието ни:

1. Пийте всеки ден поне 6-8 чаши вода (1,5- 2 литра) - това количество включва и течности като чай и др.1

2. Приемайте вода редовно в малки количества през целия ден.1 Дръжте я „под ръка“, за да посягате към нея по-често, дори несъзнателно.

3. Пийте повече вода при високи температури на околната среда и при усилена физическа дейност.1

4. Предпочитайте чешмяна или минерална вода пред безалкохолни напитки и плодови сокове, съдържащи захар или други подсладители.1

5. Пийте вода и течности с умерена температура, избягвайте много студени и горещи напитки1

6. Пийте вода, преди да изпитате чувство на жажда – жаждата означава, че вече сте дехидратирани.

7. Добавете парченца плодове в чашата си с вода за по-добро настроение и енергия през деня.

8. Преди да вкусите първи глътки от ароматното сутрешно кафе, изпийте чаша с вода за свеж старт на деня.

9. Често пъти жаждата се бърка с глад. В действителност е точно обратното. Приемът на вода намалява усещането за глад. Причината – подава се сигнал към центъра на насищането в мозъка, че стомахът вече не е празен. Пийте по-често вода за здраве и красота!

10. Обичайте водата, защото тя ни прави по-здрави, жизнени и енергични.

Източници:
1 Практически препоръки за прием на достатъчно вода и течности на Националния център по обществено здраве и анализи към Министерството на здравеопазването http://ncphp.government.bg/files/hranene-bg.pdf